Dor de Vama Veche

Posted: August 24, 2010 in Aiurea printre gânduri...
Tags:

N-am fost niciodată un vamaiot. Nici nu voi fi. Mi-a intrat prea adanc în sânge asfaltul prăfuit al Bucureștiului și totuși, mi-e dor de o seară la Vama Veche… cu vin, cu dans pe nisip, cu vântul în păr. Acolo unde toată lumea se amestecă, încet-încet, cu toată lumea, unde tristețile dispar, unde figurile dispar… și nu mai rămân decât oameni care uită de unde vin și unde se vor duce. Acolo unde se trăiește doar clipa. Acolo unde se vând zâmbete și uitări și unde lipsa de sens devine hilară și prietenoasă.

 Mi-e dor de Vama Veche pentru toate clipele frumoase pe care mi le-a dat. Scurte, dar pline de reala magie. Pentru că în Vama Veche nu poți fi altfel decât liber. Și nu poți fi altfel decât ești…

Aici, lanțurile prejudecăților cad, constrângerile se topesc, iar etichetele sunt duse de vânt. Aici, zâmetele nu sunt forțate, iar privirile își pierd șiretenia. Vama Veche pune semnul egal între toți cei care îi respiră aerul, îi dansează nisipul sau îi îmbrățișează valurile.

La Vama Veche, viața merge după alte reguli: mai puțin complicate și lipsite de falsitate. Aici, lucrurile sunt …nu albe și negre, ci însorite sau înnoptate. Și viața râde, ușor amețită de bucurie, de muzică, de alcool sau visare…în funcție de fiecare.

 Imi place Vama Veche pentru că îmi scoate la iveală toată veselia de copil, pe care Bucureștiul mi-o sufocă. Iar acolo, pe nisip, eu devin altă eu, mai vie, mai ruptă de tristeți urbane, mai curajoasă în visare, mai liberă în mișcări și decizii. Imi place Vama Veche pentru că transformă nebunia în normalitate, pentru că nu judecă și nu reproșează. Pentru că, indiferent dacă stai o vară sau o seară, ești “de-al casei” în orice moment.

 Mi-e dor de Vama Veche pentru că…nu are granițe.

Leave a Reply

