La ora de Viaţă

Posted: September 11, 2012 in Uncategorized

ImageAm văzut că vine o perioadă, în viaţa fiecăruia, când doare până şi trezirea, când ne întoarcem la lipsa de sens şi lipsa de perspectivă, când totul în jur nu are culoare şi nu are decenţă, când absenţa direcţiei şi a încrederii ne obosesc şi ne întunecă.

…şi totuşi, am învăţat că nimic nu e întâmplător şi că fiecare piedică vine la momentul potrivit, pentru a schimba direcţia greşită pe care, din nevoia de siguranţă, nu reuşim să o vedem. Tot ce trebuie făcut este să ne lăsam pătrunşi de stări şi de vibraţii, de ceea ce clerul ar cataloga drept “bine sau rău”, ştiind însă că un “bine” obţinut nu devine neaparat un bine cuvenit, iar un “rău” trăit, într-un moment anume, nu e neaparat un rău… Am învăţat că piesele din puzzle-ul unei vieţi se îmbină mereu, atunci când nu îmbraci haina lipsită de ruşine a pasivităţii şi lupţi să înveţi ceva din fiecare etapă parcursă.

Am văzut că oamenii nu se schimbă niciodată la rugăminţile noastre, nemaivorbind că nu avem dreptul de a-i schimba. Sunt frumoşi aşa cum se arată şi trebuie luaţi ca atare. Singura forţă capabilă a schimba oamenii este iubirea, însă aceasta, în forma ei pură, este probabil un mit.

…şi totuşi, am învăţat că dacă nu îi sufoci pe cei din jur cu aşteptări absurde, ei se vor manifesta în toată splendoarea spiritului lor. Căci aşteptările noastre, impuse, nu fac decât să le ciobească firescul, să îi oblige la o pliere artificială pe cerinţe punctuale şi, inconştient, egoiste, să le inhibe reacţiile naturale…Oamenii trebuie lăsaţi liberi în mişcări şi decizii, căci spiritul nu poate fi judecat sau educat în termeni de bine şi rău. Am învăţat să nu constrâng cu aşteptări şi să mă bucur de ceea ce oamenii vor să dăruiască, în mod firesc.

Am văzut că ne naşte şi murim la fel: fără nimic al nostru. Viaţa oferă şi confiscă, la momentele potrivite, totul. Singurul bagaj cu care rămânem până în ultima clipă este suma tuturor senzaţiilor trăite, căci acestea şi doar acestea sunt un alt fel de memorie, care pătrunde în sânge şi nu se şterge, indiferent cât de avansat este Alzheimer-ul sentimentelor cândva avute.

….. şi totuşi, am învăţat că ceea contează în viaţă este să învăţăm să simţim şi să fim conştienţi că o durere din iubire este de mii de ori mai frumoasă decât lipsa oricărui sentiment sau decât starea putredă de băltire în mocirla propriilor vise neîmplinite.

Am văzut că atunci când iubim nu mai contează nimic, iar când iubirea dispare aruncăm cu noroi. Intr-un acces de egoism sinucigaş, găsim arme letale în a-i învinui pe ceilalţi, uitând că oamenii nu sunt, în esenţă, buni sau răi, iar dacă drumul în doi s-a închis nu înseamnă decât că până acolo trebuiau să se întrepătrundă cărările.

…şi totuşi, am învăţat ca iubirea vine şi pleacă, fără a lăsa în urma datorii neplătite, căci iubirea ştie doar să umple, iar lipsa ei nu este decât o perioadă de creştere, în care viaţa ne pregăteşte pentru următoarea etapă. Liniştea se naşte când învăţăm să alegem alt drum, căci nu există pericolul unei ratăciri permanente, când deciziile se iau cu inima.

Am văzut că oamenii îţi intră în viaţă în momentele potrivite, dar şi pleacă, lăsându-şi amprenta asupra noastră, tocmai pentru că nimic nu e static şi pentru totdeauna.

…şi totuşi, am învăţat că darul suprem al vietii este tocmai această mişcare permanentă a lucrurilor şi oamenilor din jurul nostru, care să ne amintească în mod constant că trăim. Am învăţat să merg pe mâna vieţii, căci nu există un arhitect al sufletelor mai desăvârşit decât ea.

…şi, totuşi…nu încetez să mă întreb: dacă mă încăpăţânez să mai cred în iubirea adevărată, înseamnă că, încă, n-am învăţat destul?

Leave a Reply

